Rezidentii cu exces de zel

Prin natura meseriei de parinte imi petrec mult timp pe la camerele de garda ale spitalelor, din simplul motiv ca in week-enduri si in toiul noptii nici medicul de familie si nici vreun cabinet pediatric decent nu este dechis. Si atunci, nu am alta alternativa - in caz ca se imbolnaveste vreun copil - decat sa schem Salvarea (poveste grea!) sau sa imi arunc copilul in masina si sa o tai catre primul spital de pediatrie. Iar acesta este Marie Curie. 

Din pacate este prima optiune atat pentru mine cat si pentru restul populatiei din Bucuresti, caci nu par sa fi auzit foarte multi de Grigore Alexandrescu, de vreme ce sala de asteptare de la Marie Curie e vesnic plina. Pare ca toti parintii ingrijorati in miez de noapte spera sa-si gaseasca raspunsurile la intrebari si linistea ca a lor odrasla e bine, numai dupa ce stau de vorba cu medicii de la Budimex. Ce nu inteleg este de ce toata lumea revine, cand rareori ai sansa de a ajunge chiar in cabinetul unui medic, iar in restul timpului ai de-a face cu rezidenti si atat. Nu inteleg nici de ce revin si eu mereu aici, de vreme ce niciodata nu imi inspira incredere indicatile, supozitiile si mai ales tratamentele recomandate de ei. Nu am nimic cu rezidentii, sunt foarte de acord ca o generatie noua de medici va lua curand locul celei care are acum 45-50-60 de ani, si ca acestia sunt cei pe care va trebui sa ii creditam cu incredere, insa nu ii vreau la camera de garda. Pentru ca daca ajung la camera de garda inseamna ca am o urgenta, ca nu imi pot ajuta copilul singura si ca am nevoie urgent de ajutor de specialitate. Pe cand de la ei nu pot primi asta, de la ei nu pot primi decat presupuneri, semne de intrebare si o reteta scrisa fata-verso, din care nu lipsesc niciodata antibioticele (si o sa revin pe tema asta) si gastro-protectoarele aferente, si mereu alte siropuri, mereu alte anti-termice, si mereu trimitere la vreo hemograma, asa de control, sa elimine ei cate ceva din start… Nu inteleg acest exces de zel, si nu inteleg sa dau copilului antibiotic cu una cu doua, fara ca macar sa mi se spuna pentru ce… 

Nu imi dau seama daca asta ii face sa se simta mai medici sau daca ei chiar sunt convinsi ca rezolva problemele copiilor in felul asta…