Criterii importante atunci cand alegem anvelope iarna profesioniste

Anvelopele de iarna sunt un accesoriu al masinii obligatoriu, care ne poate scapa de multe pericole care ne pandesc pe drumurile pline cu zapada sau polei. In afara de evitarea anvelopelor de iarna second-hand, uzate, care nu prezinta nicio garantie, mai exista niste criterii importante de care trebuie sa tinem cont atunci cand ne dorim schimbarea integrala a cauciucurilor si pregatirea temeinica pentru sezonul rece.

Anvelopele de iarna trebuie alese in primul rand in functie de aderenta, care poate varia in functie de conditiile de mediu, de carosabil sau de temperaturi. Cele mai bune si recomandate sunt cele deja omologate si marcate corespunzator cu semnul fulg de nea. Ce este fulgul de nea? Este un sinbol care atesta ca anvelopele de iarna pe care le veti cumpara sunt facute tinand cont de niste standarde de productie impuse de americani. Desi multe anvelope iarna au si marcajul M+S (mud and snow) sunt si ele recomandate, producatorii inclina sa le transmita clientilor sa le ia doar pe cele cu fulgul de nea si cu adancimea profilului de 4 mm. In general, intalnim marcajul M+S la SUV si masini pentru off-road, si asta pentru ca anvelopele de acest tip sunt originare din SUA, acolo unde au fost inventate, ele fiind socotite pentru toate anotimpurile. Dupa cumparare, depozitarea trebuie facuta in conditii speciale, in spatii fara umiditate si praf, aerisite, trebuie ferite de razele soarelui si de orice substante inflamabile sau corozive.

Montarea anvelope iarna este necesara incepand din noiembrie, adica imediat ce temperaturile au scazut sub 5 grade Celsius constant. De asemenea, trebuie sa se respecte montarea pe toate cele patru roti ale masinii pentru a nu risca sa apara derapaje si accidente pentru ca masina nu mai are echilibru pe toate rotile. Inainte de montare se recomanda verificarea amanuntita a acestor anvelope iarna pentru depistarea oricaror defectiuni si inlocuirea lor, la nevoie.

Daca totusi nu se doreste aruncarea lor, anvelopele de iarna pot fi folosite si vara atunci cand profilul caii de rularee sub 4 mm, insa nu mai este voie sa fie folosite iarna, pentru ca riscul cedarii lor si aderentei zero este imens.