Ce sa nu ratezi la Paris

Inainte de a pleca intr-o excursie sau vacanta, ma documentez foarte bine. Sunt genul de persoana care stie dinainte de a ajunge intr-un loc, ce are de vazut, unde se mananca bine, cum poate ajunge de la o destinatie la alta si, mai ales, ce nu trebuie sa rateze. Vacantele mele sunt planificate in cel mai mic detaliu si rar ma surprinde ceva. Probabil, pentru cei care doresc sa descopere la fata locului ce se poate face intr-un anumit oras sau ce ar trebui sa viziteze, eu par un control freak, dar pe mine ma nelinisteste o vacanta neplanificata, asa ca imi asum faptul ca par o ciudata printre multi si plec cu carnetelul plin de adrese, tabele si adnotari. La Paris am fost deja de 4 ori si de fiecare data am mers in alte locuri decat in datile precedente. Chiar si asa, mai sunt inca multe de vazut si vizitat si sper sa mai am ocazia sa ajung in acest oras de care sunt pur si simplu indragostita. In randurile de mai jos nu am cum sa va dau lista mea intreaga de must see, pentru ca ar trebui sa scriu cateva pagini, de aceea va spun acum doar 3 dintre lucrurile pe care eu cred ca nu ar trebui sa le ratati la Paris.

Muzeul Luvru. Indiferent ca esti sau nu pasionat de arta, nu rata o vizita la Muzeul Luvru, cel mai vizitat muzeu de arta din lume. Luvru este o capodopera in sine, care gazduieste alte capodopere artistice - vreo 35.000 de piese -, din mileniul 6 i. H. si pana in sec. al XIX-a d.H. Muzeul este enorm, iar sfatul meu este sa va inarmati si cu rabdare, pentru ca pentru a-l vizita pe tot - cel putin cat este permis, va va lua ceva timp. Dar nu va spun decat atat: la Luvru puteti vedea, printre multe alte opere exceptionale si capodopera lui Leonardo da Vinci, Mona Lisa.
 
Cabaretul Moulin Rouge. Probabil ca Moulin Rouge este si cel mai vechi, dar si cel mai cunoscut cabaret din lume. Multe personalitati au foat atrase de atmosfera acestui loc atat de mult, incat au si dat reprezentatii aici. Printre acestea se numara Frank Sinatra, Liza Minelli, Elton John sau inegalabila si nemuritoarea Edith Piaf. Spectacolele date aici au evoluat foarte mult de-a lungul timpului si au devenit aproape opere de arta. E foarte greu de descris in cuvinte un spectacol Moulin Rouge, de aceea ar fi bine sa mergeti la unul. Ce pot sa va spun sigur este ca nu veti regreta.
 
Disneyland. Nu am intalnit copil sau adult caruia sa nu-i placa Disneyland-ul. E o lume magica, o lume in care parca simti ca toate problemele dispar si totul inseamna numai bucurie, rasete si joc. E o lume de poveste, care scoate la suprafata copilul din noi, pe care de multe ori il sufocam sub problemele vietii cotidiane, dar care, din cand in cand, merita cate-o astfel de experienta.

Cu aceste trei obiective, v-am creat doar dorinta de a merge acolo. Sunt multe de vazut la Paris, sunt multe de vizitat, de incercat, dar va las pe voi sa le descoperiti, fie dinainte de a ajunge acolo, asa cum fac eu, fie la fata locului. Va mai dau un pont, care cred ca e foarte important. In ceea ce priveste transferul de la o destinatie la alta sau de la un aeroport la altul, sa stiti ca sunt cateva firme de transfer la care puteti apela. Eu prefer Aero Shuttle Paris Transfers, pe care i-am contractat din Romania. Ei au transferuri de la un aeroport la altul, fiind trei aeroporturi in Paris sau de la aeroport la Disney sau invers, cum s-a intamplat in cazul meu, cand am plecat de la Disney direct la aeroport, astfel ca pentru transfer Disney Beauvais am ales aceasta firma. Vedeti de ce e bine sa va documentati un pic si inainte de a pleca la drum?